Monday, December 17, 2007

بارم بندي درس زبان خارجي (3)

بارم بندي درس زبان خارجي (3)
الف- ارزش يابي مستمر : (20 نمره)

1- فعاليت هاي كلاسي كتبي شامل: ( 10 نمره )
1-1 انجام تكاليف درسي و پاسخگويي به سوالات
5
2-1 آزمون هاي مستمر
5
2- فعاليت هاي كلاسي شفاهي شامل : (10 نمره )

1-2- خواندن شامل: (6 نمره)
2-2- سرعت مناسب
1
3-2- آهنگ، تكيه و تلفظ صحيح
1
4-2- سليس خواني
2
5-2- درك مطلب
2
6-2- بازگويي و خلاصه كردن مطلب خوانده شده (دانش آموزان پس از خواندن بخشي از يك درس، نكات مهم آن را در يك يا دو جمله بيان مي كنند).
5/1
7-2- نقش هاي زباني ( در اين قسمت مهارت دانش آموزان در اجراي مكالمات مربوط به Language Function مورد ارزش يابي قرار مي گيرد) .
5/1
8-2- تلفظ صحيح ( ارزش يابي در اين بخش صرفا به قسمت Pronunciation كتاب محدود مي شود. لازم به توضيح است كه ارزش يابي تلفظ فقط در مورد زبان هاي انگليسي و فرانسه است
1
جمع
20
ب _ ارزش يابي پاياني (نوبت اول ، دوم و شهريور ) (40 نمره)

1- ديكته: يك يا دو حرف از واژه در جمله حذف شود (16 مورد).
4
2_ واژگان شامل ( 10 نمره )

1-2- جايگزين كردن لغات در جملات (9 لغت در 8 جمله)
4
2-2 - يا فتن واژه هاي مناسب به منظور تكميل جملات ناقص با استفاده از دانش زباني دانش آموز
3
3-2 - تشخيص اجزاء كلام (اسم ، صفت ، ضمير و غيره ) از طريق بافت ( Context)
3
3- درك مطلب: ( 11 نمره )

1-3 - در اين قسمت متني در سطح متون كتاب انتخاب مي شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه شامل:
(Completion, Multiple choice, True/ False, Wh questions Yes/ No questions) پاسخ مي دهند
4
2-3 - (Sentence Comprehension): در اين بخش يك يا دو جمله در هر سوال گنجانده مي شود كه درك آن ها مستلزم دانستن نكته اي مي باشد.درمورد اين جملات سوال به صورت چهار گزينه اي داده مي شود
4
3-3- متن Cloze
(از آنجا كه نمونه هاي Cloze دركتاب درسي نيامده است لذا لازم است دبيران محترم اين پايه، در كلاس و در آزمون هاي مستمر ، دانش آموزان را با اين نوع آزمون آشنا سازند.)
3
4- دستور شامل: ( 9 نمره )

1-4 - سوالات چهارگزينه اي
3
2-4 - مرتب كردن جملات به هم ريخته
2
3-4 - كامل كردن جملات ناقص
2
4-4 - پاسخ به سوال با توجه به تصوير
2
5- نقش هاي زباني
مكالمات ناقصي كه توسط دانش آموز كامل مي شوند. سوالات اين بخش به قسمت Language Function كتاب درسي مربوط مي شوند .
4
6- تلفظ
اين بخش به دو شكل مي تواند مورد ارزش يابي قرار گيرد:
الف- استفاده از ستون و دادن مثالي براي هر ستون دانش آموزان لغات داده شده را در ستون هاي مربوط قرار مي دهند.
ب _ دادن مجموعه اي از لغات كه همه به جز يكي در يك صدا مشترك هستند . دانش آموزان لغت مربوطه را مي يابند.
2
جمع
40

No comments: